Trofez-Shop este un producător de trofee și medalii din Republica Moldova care caută să se extindă și pe piața din România. Se dorește captarea clienților din rândul persoanelor care organizează evenimente sportive, în principal. Au apelat la serviciile Digital Point pentru crearea brandului de la zero. Hai să vedem ce am făcut.
Vezi ce produse si servicii ofera Trofez-Shop:
Trofee personalizate;
Trofee din sticla;
Medalii personalizate;
Diplome personalizate.
Brand name
Inițial această companie era denumită Trofee Sportive. Am considerat că este un nume mult prea generic, așa că am luat în calcul o schimbare. Așa am ajuns la Trofeez, pornind de la denumirea în limba română, adăugându-i o tentă modernă, inspirată din limba engleză. Scurt și la obiect, exprimând exact ceea ce vinde compania.
Logo
Departamentul nostru grafic a început să lucreze imediat la logo. E un pas important, fiindcă trebuie să transmiți un mesaj clienților direct din imagine. Ne-am gândit că trofeele sunt asociate cu sportul, iar sportul este interconectat cu oamenii.
S-au îmbinat aceste elemente în logo, o parte fiind reprezentată de cupă, scopul activității și obiectul vânzării. Pe de altă parte putem observa două persoane abstractizate, mesaj ce poate fi interpretat diferit: spirit de echipă, transmiterea spiritului sportiv de la părinte la copil sau pur și simplu bucuria câștigării unui trofeu.
Culorile alese transmit căldura, iar designerul grafic a asemănat-o cu sentimentul pe care îl ai atunci când câștigi un trofeu. Un lucru important, mai ales că al nostru grafician a compus de unul singur, preferând o abordare creativă în locul veșnicului copy-paste atât de des folosit.
Slogan – Câștigătorii au mereu nevoie de un premiu
De multe ori este nevoie de câteva cuvinte care să rămână în subconștientul celui care vizualizează o reclamă. În cazul Trofeez, am optat pentru un slogan. Aici a intervenit echipa de copywriteri care a stabilit ca sloganul să fie deocamdată în limba română, iar dacă vom trece granițele pentru vânzări, vom opta pentru un slogan în engleză.
Stabilirea poziției pe piață
Nu ne putem amăgi că Trofeez este singura companie care produce trofee sportive, așa că înainte de a lansa noul brand, a fost necesar ca Digital Point să efectueze o cercetare a pieței, identificând concurența directă și să stabilească pas cu pas strategia (vezi paragraful următor) pe care Trofeez trebuie să o urmeze.
Concret, am pus la punct strategia de prețuri și direcția de dezvoltare a brandului, acestea având la bază o serie de cercetări de piață transpunse în circa 20 de pagini, ceea ce reprezintă scenariul pentru succesul Trofeez.
Strategie
Planul de luptă al Digital Point a presupus dezvoltarea unei strategii pe termen scurt, mediu și lung, iar dispunerea forțelor s-a făcut pe două câmpuri de bătălie, mediile offline și online. Scopul acestei strategii este de a face din Trofeez un brand recunoscut la nivel local și regional, cel național fiind și el luat în vizor.
Operăm pe bază de deadline, program fiind pus la punct cu atenție, astfel încât să putem observa o creștere organică și substanțială a brandului Trofeez. Task-urile sunt împărțite cu responsabilitate în echipa Digital Point, astfel încât fiecare membru știe exact care este misiunea lui și cum trebuie să o îndeplinească.
Ce oferă Trofeez și ce urmează pentru ei
Trofeez, după cum am menționat și mai sus, este o companie care produce premii pentru diverse activități sportive. Practic, vorbim despre o varietate de cupe, medalii sau figurine, peste 200 ca număr, deci un portofoliu diversificat. Am stabilit cum poziționăm Trofeez față de competitori și direcția pe care această companie trebuie să o urmeze.
DigitalPoint a luat în considerare și valorile reprezentate de Trofeez, onestitatea, fair-play-ul, respectul și perseverența. Ele sunt încorporate în strategia de marketing dezvoltată de noi pe termen scurt, mediu și lung.
Suntem siguri că Trofez-Shop va ajunge în scurt timp acolo unde merită!
One thought on “Trofez-Shop – Creearea unui brand de la zero”